توسعه وب ‌سایت و نقش در آینده کسب‌و‌کار شما

توسعه وب ‌سایت در رفتار مصرف کنندگان در طول زمان برای مطابقت با فناوری‌های در حال تحول عصر دیجیتال تغییر کرده است. مثلا با ظهور شبکه جهانی وب، دایرکتوری های آنلاین جایگزین صفحات زرد ضخیم که در سال های نه چندان دور محبوب بودند و اطلاعات کاملی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها داشتند، شده‌اند.

در دنیای امروزی وب‌سایت‌ها به منبعی برای کسب اطلاعات در مورد مشاغل و خدمات تبدیل شده‌اند و مردم در حال حاضر بیشتر کسب‌وکارها را در فضای آنلاین جستجو می‌کنند تا در یک کتاب فیزیکی. آن‌ها تنها با چند کلیک می‌توانند آنچه را که می‌خواهند بیابند.

در نتیجه، کسب‌وکارها باید استراتژی‌های بازاریابی خود را برای پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کننده مدرن تطبیق دهند و ابتدا به فکر توسعه وب سایت برای فعالیت تجاریشان باشند. در این مقاله به بررسی اهمیت داشتن وب‌سایت در آینده کسب‌وکارها می‌پردازیم و دلایلش را شرح می‌دهیم، پس همراهمان بمانید.

7 دلیل اهمیت توسعه وب ‌سایت برای کسب‌و‌کار

1. اعتبارتان را افزایش می‌دهد

یکی از دلایل کلیدی داشتن یک وب‌سایت، افزایش اعتبار سازمان یا شرکت شما است. در بیشتر موارد، تعدادی از کسب‌و‌کارها در بازار محصولات و خدماتی مانند شما ارائه می‌دهند و باید اعتباری در سطح آن‌ها و حتی بهتر از آن به‌دست آورید.

با همکاری با یک آژانس توسعه وب ‌سایت مجرب می‌توانید یک وب‌سایت حرفه‌ای بسازید که اعتبارتان را بالا ببرد. یک وب‌سایت با کاربری آسان، واکنش‌گرا و بهینه‌شده برای سئو به توسعه کسب‌وکار آنلاین شما و همچنین انتقال اطلاعات کامل به مشتریانتان کمک می‌کند.

در عصر حاضر نداشتن وب‌سایت برای سازمانتان ممکن است برای بازدیدکننده یا خریدار مشکوک به‌نظر بیاید. بازدیدکنندگان از کسب‌و‌کارهای معتبر و قابل اعتماد انتظار دارند که وب‌سایت داشته باشند و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند. یک وب‌سایت مانند چهره سازمان شما است که روی برداشت اولیه مشتریانتان اثر زیادی می‌گذارد و اعتماد اولیه آن‌ها را جلب می‌کند.

2. صرفه‌جویی در وقت و هزینه

برای خرید یا اجاره یک فروشگاه فیزیکی در یک مرکز تجاری به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارید. جدای از آن، مبلمان، فضای داخلی و کارکنان هزینه‌های اضافی هستند که نمی‌توان نادیده‌شان گرفت.

اما در مقابل، طراحی و توسعه وب ‌سایت فرایندی مقرون‌به‌صرفه و بدون زحمت است. با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، Shopify و غیره، می‌توانید بدون دانش فنی زیاد و تنها با چند کلیک یک وب‌سایت ایجاد کنید.

اما اگر قصد دارید یک فروشگاه تجارت الکترونیک یا وب‌سایت پیچیده با صدها صفحه وب یا فیلترها و ویژگی‌های پیچیده داشته باشید، باید از طراحان سایت یا شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرید. با وجود آن، هزینه کلی همچنان کمتر از راه‌اندازی یک فروشگاه فیزیکی خواهد بود.

3. بدون تعطیلی

زمان و تاریخ مراجعه مشتریان به فروشگاه‌های غیزیکی و مراکز خدماتی غیرقابل پیش‌بینی است. با توجه به اهمیت هر مشتری، تعطیل بودن یک فروشگاه به‌ معنای از دست دادن فرصت فروش است. خوشبختانه یکی از اهداف توسعه وب سایت طراحی فروشگاه یا مرکز ارائه خدماتی است که همیشه باز باشد و مشتریان به آن دسترسی داشته باشند.

بازدیدکنندگان می‌توانند هر زمان که بخواهند بدون توجه به مکان خود، از قسمت‌های مختلف وب‌سایت شما بازدید کنند و آنچه را که دنبال آن می‌گردند پیدا کنند یا محصولات مورد نظرشان را سفارش دهند. تنها چیزی که آن‌ها‌ نیاز دارند دسترسی به اینترنت است که گوشی‌های هوشمند چنین چیزی را امکان‌پذیر کرده‌اند.

4. پشتیبانی بدون وقفه مشتری

ارائه خدمات پس از فروش عالی به مشتریان برای مشاغل بسیار چالش‌برانگیز است اما توسعه وب ‌سایت مدیریت خدمات مشتریان را برایشان آسان می‌کند. جواب به سوالات متداول از طریق بخش پرسش و پاسخ به کاهش هزینه خدمات پس از فروش و ارائه اطلاعات اضافی کمک کرده و در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

علاوه‌بر این بازدیدکنندگان می‌توانند فورا پاسخ خود را دریافت کنند، در وقتشان صرفه‌جویی شود و بازخورد مثبتی از خود به جا بگذارند. نتیجه تمام این مسائل کمک به ایجاد روابط قوی با مشتریان در طولانی مدت است. این بازخوردهای مثبت برای شما مفید هستند، زیرا می‌توانید آن‌ها‌ را در سایت خود قرار داده و به سایرین نشان دهید که مشتریان راضی دارید و اعتمادشان را به دست آورده‌اید.

همچنین می‌توانید از چت بات‌هایی استفاده کنید که به سؤالات متداول مشتریان پاسخ می‌دهند. این ربات‌ها سایر اطلاعات مهم مانند نحوه ثبت‌نام، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شما و موارد دیگر را نیز در اختیار مشتریانتان قرار می‌دهند.

5. شناخت برند

توسعه وب ‌سایت به بهبود آگاهی و دیده شدن برندتان کمک می‌کند. شما می‌توانید تصویر برند خود را با آن شکل دهید و به مخاطبانتان بفهمانید که چه کسی هستید و در چه حوزه‌ای تخصص دارید. سایت ممکن است یک فروشگاه آنلاین، دفتر یا فروشگاه خرده‌فروشی با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه باشد و بدون توجه به ماهیت فعالیت خود، اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهد.

فروشگاه‌های فیزیکی تنها می‌توانند در محدوده موقعیت جغرافیایی خود به مشتریانشان دسترسی داشته باشند اما کسب‌وکارهای آنلاین از این نظر هیچ محدودیتی ندارند. بازدیدکنندگان از هر نقطه جهان می‌توانند به سایت شما مراجعه کنند و از خدمات آن استفاده کنند.

6. به‌دست آوردن سرنخ‌های فروش بیشتر

بازدیدکنندگان با ورود به سایت شما باید بدانند که شرکتتان چطور می‌تواند به آن‌ها کمک کند. هدف قرار دادن مستقیم مشتری به محض بازدید او از سایتتان، روشی قدرتمند برای کسب سرنخ‌های فروش بیشتر و افزایش شانستان برای تبدیل آن‌ها به مشتری است. بنابراین توسعه و سایت کمک می‌کند با مشتریان بالقوه در تماس قرار بگیرید و آن‌ها را به سرنخ‌های فروش واجد شرایط خرید تبدیل کنید.

7. افزایش ترافیک ارگانیک

با طراحی یک سایت طبق اصول سئو و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو، شانس بیشتری برای حضور در رتبه‌های بالاتر صفحه نتایج موتور جستجو (سرپ) و جذب ترافیک طبیعی بیشتر دارید. داشتن رتبه بالاتر به این معنی است که وقتی کاربران عبارات خاصی را جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما را در جایگاه برتر می‌بینند. بنابراین این احتمال که روی لینک صفحه محصول یا خدمات شما کلیک کرده و آن‌ها را بررسی کنند، افزایش می‌یابد.

سخن نهایی

به‌طور کلی اهمیت توسعه وب ‌سایت در دنیای دیجیتال امروزی را نمی‌توان نادیده گرفت. با سرمایه‌گذاری برای طراحی یک وب‌سایت زیبا و سئوپسند می‌توانید حضور آنلاین، اعتبار و موفقیت کلی خود را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشید. تمام کسب‌وکارها باید داشتن وب‌سایت و تاثیر آن در آینده فعالیت تجاریشان را جدی بگیرند. چون به آن‌ها اجازه می‌دهد فرصت‌های بی‌شماری را که در دنیای دیجیتال در انتظارشان است، از دست ندهند.

برای طراحی وب سایت با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *